0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 08:30 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Що таке методичка і для чого потрібна?

Редактор: Роман
10 хв.

Методичка – це скорочена назва навчально-методичного посібника, який використовується  у повсякденному вжитку серед науково-викладацької та студентської спільнот. 

Магістр

1. Що таке методички?

Методичка – це скорочена назва навчально-методичного посібника, який використовується  у повсякденному вжитку серед науково-викладацької та студентської спільнот. 

Навчально-методичний посібник – це навчальне видання, який містить  методику викладання навчальної дисципліни або методику виховання. Найпоширенішими його різновидами є методичні рекомендації та методичні вказівки (див. рис 1). 

Перший приклад методичних рекомендацій - фото Другий приклад методичних рекомендацій - фото Третій приклад методичних рекомендацій - фото

Рис. 1 Приклади методички

Зауважимо, що методичні рекомендації можуть бути призначені для викладачів (вчителів) та для студентів (учнів), тоді як методичні вказівки є адресованими  лише студентам або учням. Методичні рекомендації та методичні вказівки – це невелике за обсягом видання, яке призначене для:

  • ведення та викладання наукових дисциплін;
  • написання та оформлення науково-дослідних робіт та проєктів;
  • самостійного вивчення дисциплін та курсів.

Зазвичай методичка пресв’ячена одній темі, але з детальним її розглядом. ЇЇ зміст сприяє швидкому та доступному отриманню необхідної інформації  для визначеної аудиторії читачів.

Сьогодні важко уявити наукову діяльність  без використання методички.  Методичка – це «помічник», який допоможе навчити, вивчити, написати, оформити, дослідити. 

 

2. Як працювати з методичкою?

Найважливіше це звичайно для початку знайти методичку. Усі необхідні навчально-методичні посібники, методичні рекомендації та методичні вказівки знаходяться при закладах освіти. Це пов’язано з тим, що навіть при однакових вимогах щодо викладацької справи, деякі технології доведення необхідної інформації можуть бути унікальними.

Важливо

Потрібно користуватися методичками того закладу освіту де навчаєтесь або працюєте.

Ефективна робота з методичкою передбачає:

  • ознайомлення із змістом;
  • поступове вивчення усіх розділів та підрозділів;
  • виділення основного, що найбільш важливе особисто для вас;
  • виділення незрозумілого для подальшого уточнення.
Важливо

Не працюйте з методичкою лише частково. Можна опустити багато важливих моментів та не до кінця зрозуміти головну суть викладеної інформації.

 

3. Як зробити методичку?

3.1.  Структура методичок

Написання методички розпочинається з визначення її структури, яка має складатися з декількох елементів. Усі обов’язкові елементи структури методички визначаються кожним навчальним закладом самостійно, хоча вони є досить подібними (див. табл. 1)

Таблиця 1

Найбільш поширені елементи структури методички

Навчально-методичний посібник

    • Зміст
    • Вступ
    • Основний текст
    • Завдання та рекомендації щодо проведення семінарських завдань
    • Завдання та рекомендації щодо самостійного вивчення матеріалу
    • Тести та питання для самоконтролю
    • Довідково-інформаційні дані
  • Список рекомендованої літератури

Методичні рекомендації

  • Зміст ( є не завжди)
  • Вступ
  • Основний текст
  • Зразки та приклади відповідно до тематики рекомендацій
  • Список рекомендованої літератури

Методичні вказівки

  • Зміст ( є не завжди)
  • Вступ
  • Основний текст
  • Зразки та приклади відповідно до тематики вказівок
  • Список рекомендованої літератури

Дані Таблиці 1 чітко вказують на те, що навчально-методичний посібник є найбільш глибокою по своїй структурі методичкою. Структура кожного різновиду методички має бути побудована так, щоб максимально повно, зрозуміло та чітко донести до читача потрібну інформацію.

Лайфхак

Під час формування плану методичного посібника потрібно визначити головну мету його написання. Наприклад, це може бути: 1 – навчити та сформувати методику освоєння інформації; 2 – сформувати рекомендації щодо певної методики викладання, вивчення, написання, оформлення, проведення дослідження тощо; 3 – сформувати вказівки методичного спрямування для самостійного вивчення.  Дане завдання варто занотувати на картці та використовувати під час написання методички. Це надасть можливість максимально правильно сформувати основний текст посібника.

 

3.2. Оформлення методичок

Оформлення методичок, як джерела інформації, являється важливим етапом під час її написання. Від правильного оформлення залежить найважливіше – це сприйняття інформації читачем. 

Основні вимоги до методички під час її оформлення:

  • повнота та зрозумілість інформації;
  • чіткість та лаконічність викладу інформації;
  • максимум потрібної інформації при мінімумі тексту;
  • грамотність та естетичність.

Дані вимоги є обов’язковими під час написання методичного посібника, для того, щоб кожен хто розпочинає ним користуватися гарантовано отримав потрібну інформацію за короткий час.

Важливу увагу під час оформлення методичок потрібно приділяти змісту та вступу, оскільки саме з даних елементів розпочинається ознайомлення читача з тим, що міститься у даній методичці.

Зміст методички має:

  • містити усі заголовки, які є у тексті; 
  • не містити скорочень;
  • не містити довгих розділів та підрозділів;
  • розділи та підрозділи мають чітко відповідати тематиці.

Врахування даних вимог до змісту забезпечить можливість з першої сторінки зрозуміти, що міститься у методичному посібнику.

Багато хто з користувачів методичками оминають такий її елемент як вступ та одразу переходять до ознайомлення з основним текстом. Варто відмітити, що це велика помилка. Вступ до методички  також містить корисну інформацію для читача.

Основними вимогами під час написання вступу до методички є:

  • вступ має містити короткий опис вмісту методички;
  • у вступі має бути визначена мета написання методички;
  • у вступі має бути присутнє коротке тлумачення основних понять для повноти розуміння.

Тобто ознайомившись зі вступом можна дізнатись про вміст методички, її мету написання та визначення основних понять.

Таким чином, методичка  – це не просто видання з вимогами, а джерело необхідної інформації у середовищі освіти та науки.

Цікавить написання роботи "під ключ" з гарантією?

 

4. Чим відрізняється методичний посібник від методичних рекомендацій та вказівок?

Як уже зазначалося, методичні рекомендації та методичні вказівки являються різновидом навчально-методичного посібника. Основними відмінностями методичного посібника від рекомендацій та вказівок є:

  • більший обсяг сторінок;
  • навчально-методичний виклад інформації;
  • розширена структура;
  • наявність теоретичної та практичної частину.

Зауважимо, що кожне із даних видань має своє призначення, тому вони не являються взаємозамінними в процесі освіти:

  • навчально-методичні посібники – містять  теоретичну та практичну  інформацію з метою навчити;
  • методичні рекомендації – рекомендують та визначають обов’язкові умови визначеного процесу (написання, дослідження, оформлення);
  • методичні вказівки – вказують на шлях освоєння визначеної тематики.

Таким чином, говорячи про методичку можна розуміти різні видання, які мають притамані їм особливості та структуру.

Відповіді на часті питання

Чи обов’язковим є вступ до методички?

Якщо це навчально-методичний посібник тоді так, вступ є обов’язковим. У методичних рекомендаціях та методичних вказівках вступ не являється обов’язковим елементом.

Де можна знайти методичку?

Усі методички формуються кожним закладом освіти, відповідно знайти їх можна або безпосередньо в закладі, або на його інтернет сторінці (сайті), якщо звісно є електронний варіант методички.

Чим відрізняються методичні рекомендації від методичних вказівок?

Методичні рекомендації містять в собі інформацію рекомендаційного характеру з зазначенням обов’язкових умов чи елементів вивчення, написання, дослідження тощо, а методичні вказівки чітко вказуються на методику та порядок вивчення, написання, дослідження тощо.

Magistr.ua
Дізнайся вартість написання своєї роботи
Кількість сторінок:
-
+
Термін виконання:
-
днів
+
від 660

Стаття була корисною для вас?

Оцініть статтю від 1 до 5

5 із 5 на основі 6 оцінок

Поділитися:
Помітили помилку?
Виділіть її і натисніть Ctrl + Enter

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: