0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 08:30 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Курсова: всі статті

Как написать курсовую и дипломную работу без плагиата - картинка
Як написати курсову та дипломну роботу без плагіату?

1. Вступне слово З розвитком Інтернет-технологій вимоги до студентських робіт посилилися. Якщо ще на етапі появи Інтернету студенти могли просто копіювати чужі роботи та видавати їх за свої, то тепер контроль з боку університету за унікальністю і якістю студентських робіт став більш серйозним. Нині всі курсові та дипломні роботи повинні бути перевірені на плагіат. 2. Що таке плагіат? Плагіат – це ступінь збігу тексту в роботі та першоджерелі. Простою мовою це означає копіювання чужих творів і видачу їх за самостійно написані. Плагіат в системі освіти – це особливий показник, який враховується при перевірці студентських робіт: наукових, курсових, дипломних. Виходячи з рівня унікальності, науковий керівник може зробити наступні висновки: ступінь самостійної роботи студента: визначення частки курсової чи дипломної, який студент підготував, описав або створив на основі наявних знань і досвіду, ідей, суджень; навички роботи з джерелами інформації: вміння правильно перефразувати речення зі збереженням суті, акцент на ключових словах і поняттях, послідовність думок, аргументованість; можливість слідувати заявленим стандартам і вимогам (рівень плагіату строго обмежений і може залежати від рівня освіти, спеціалізації, вимог ВНЗ і т. д.); навички оформлення запозичень, цитат та іншого копіювання в науково-дослідній, курсовій або дипломній роботі. Плагіат – це не просто формальний показник професіоналізму студента і якості проєкту. Цей елемент також призначений для встановлення права власності на всі друковані джерела.   3. Як перевіряється унікальність робіт? Кожен ВНЗ самостійно визначає, на якій платформі або програмі буде перевірятися студентська робота на плагіат. До того, важливо відзначити, що кожен навчальний заклад також має право встановлювати перелік проєктів, що підлягають обов’язковій перевірці наявності плагіату. Зазвичай перевірці на плагіат підлягає курсова та диплом, але на практиці зустрічаються випадки, коли даний вид перевірки застосовується до наукових статей, есе, науково-дослідних робіт, а іноді й до рефератів. Зазвичай у ВНЗ вважають за краще проводити перевірку курсових і дипломних робіт на плагіат за програмою «Unicheck» або «Strike-plagiarism». У більшості ВНЗ від наукових робіт очікуються такі показники унікальності: реферат – 40%-60%; наукова стаття, есе – 90%-95% (що вище, тим краще); курсова робота – 50%-70%; дипломна робота – 60%-85%; магістерська дисертація – 70%-90%. Що означають ці показники? Це частка наукової роботи, яка повинна бути написана безпосередньо студентом без будь-якого копіювання, цитат та запозичень, тобто без плагіату. Це «слова автора», його міркування, думки, переказ і т. д. Перевірка на плагіат курсової та диплому є обов’язковою процедурою для кожного студента. Отримати допуск до захисту наукової роботи без реалізації цього етапу неможливо.   4. Як пройти перевірку наукової роботи на плагіат з першого разу? Написання дипломної роботи зводиться до трьох простих етапів: вибір теми та розробка плану дослідження; збір інформації та її обробка; систематизація та реєстрація даних. Якщо перші два етапи виконати легко, то саме третій призводить до проблем з плагіатом. Доволі часто студенти вважають за краще швидко і легко писати проєкт, копіюючи окремі фрагменти з різних джерел. Проте, такий спосіб не допоможе виконати курсову чи диплом без плагіату. Найпоширенішими рекомендаціями як написати курсову роботу і диплом без плагіату є наступні: Перевірити дипломну роботу на плагіат можна самостійно, але в університеті ця процедура буде повторюватися – це відповідальність наукового керівника і кафедри. Порівняння курсової чи дипломної роботи з першоджерелами буде швидким – не більше декількох хвилин. В результаті програма покаже відсоток унікальності (тобто частку самостійно написаного або перетвореного тексту), частку збігів. Всі збіги (копіювання, запозичення, цитування і т. д.) будуть виділені іншим кольором та вважатимуться плагіатом.   5. Як розв’язати проблеми, пов’язані з плагіатом в курсовій та дипломній роботі? Щодня в мережі Інтернет з’являються тисячі нових робіт. Найчастіше, це переписане з уже переписаного, і такого, в якому було неодноразово видалено плагіат. Необхідно зазначити, що розробники програм перевірки на плагіат постійно вдосконалюють алгоритми та досягти унікальності з кожним днем стає складніше. Студентам дедалі важче виправляти плагіат в курсових і дипломних. Саме тому важливо знати, як написати дипломну роботу без плагіату. Розглянемо декілька найпоширеніших способів, як написати курсову без плагіату, котрі допоможуть максимально знизити рівень плагіату в роботі.   5.1. Метод «шинглу» Деякі програми антиплагіату перевіряють роботу невеликими фрагментами в декілька слів (шинглів, shingle). Шингл в 1 слово не використовується, тому що практично в кожній публікації програма знайде відповідності одному слову і плагіат буде становити 100%. Шингл 10 слів також не використовується, адже показники унікальності при такій перевірці будуть різко і необґрунтовано підвищуватися. Оптимальним значенням вважається 5 слів. Для прикладу візьмемо речення: «Існує безліч помилкових суджень з приводу ефективності такого способу отримання грошового прибутку, як ведення власної справи».  Якщо дане речення буде знайдене в інших джерелах, то воно вважатиметься плагіатом. Однак, якщо замінити в цьому випадку кожне п’яте слово (залежно від налаштувань програми яка перевіряє роботу на плагіат), то воно відразу стане унікальним. Необхідно звернути увагу, що не завжди є можливість замінити кожне п’яте слово відповідним за змістом синонімом. В цьому випадку ніщо не завадить відрахувати одне-два слова назад, замінити його і потім продовжити відлік для заміни наступного п’ятого слова з місця останньої правки. Більш того, якщо немає змоги знайти відповідний синонім, можна просто вставити нове слово. Тепер спробуємо зробити вищенаведений приклад унікальним за правилом шинглу. Замінимо кожне п’яте слово в реченні на синонім («з приводу» на «стосовно», «отримання» на «одержання», «власної справи» на «бізнесу»): Вихідний варіант Зміна за методом шинглу «Існує безліч помилкових суджень з приводу ефективності такого способу отримання грошового прибутку, як ведення власної справи» «Існує безліч помилкових суджень стосовно ефективності такого способу одержання грошового прибутку, як ведення бізнесу» Таким чином, замінивши декілька слів на синоніми речення не буде вважатися плагіатом.   5.2. Використання онлайн інструментів перефразування тексту Інструмент перефразування – це онлайн-сервіс або програма, де користувач завантажує роботу з плагіатом, натискає кнопку «Обробити» і в лічені секунди отримує текст, в якому велика частина слів замінена синонімами. Ці слова близькі за змістом, але різні за написанням. Найпоширенішими на сьогодні онлайн інструментами перефразування є: 1. Smodin. 2. NeuralWriter. 3. Paraphraser та ін. Необхідно зазначити, що більшість онлайн інструментів перефразування не завжди розпізнають контекст, тому після обробки виходить абсолютно жахливий набір слів, які ніби перекладені з іноземної на українську мову. За допомогою даного способу шанси обійти алгоритми програм перевірки на плагіат зростуть. Проте, якщо замінювати слова самостійно, а не за допомогою спеціальних програм, курсову чи дипломну не потрібно буде перечитувати та вносити зміни ще раз. Недоліком даного методу розв’язання проблеми плагіату є те, що доволі складно підібрати синоніми в курсовій чи дипломній роботі з технічних дисциплін.   5.3. Переклад з іноземних джерел Програми антиплагіату шукають збіги мовою, якою написана курсова чи дипломна робота, тому як джерела можна використовувати іноземні публікації на тему дослідження, просто переклавши їх. З великою часткою ймовірності буде написана робота з низьким рівнем плагіату. Головне, щоб переклад був якісним, інакше робота ризикує перетворитися в нечитабельний набір слів. Для цього необхідно мати хоча б базові знання англійської або будь-якої іншого мови, на якій написана вихідна стаття. Слід зазначити, що Google Translate перекладає технічні тексти доволі непогано, з високою читабельністю.   5.4. Глибока обробка тексту Це найпростіший і найбільш популярний метод мінімізувати рівень плагіату в курсовій чи дипломній роботі. Якісний рерайт – це глибока обробка опублікованих матеріалів. Вивчення інформації з великої кількості джерел і повна її обробка, зі своїми думками, ідеями. Без заміни слів синонімами, і перестановки їх місцями зі збереженням основної суті. Наприклад: Вихідний варіант Глибокий рерайт Навіть високорозвинена країна не здатна похвалитися стабільною економікою. Її показники знаходяться в постійному русі. Економічні показники то зростають, то знижуються. Економіку високорозвинених держав світу не можна назвати статичною. Її основні показники щодня змінюють свої значення. Іноді неймовірний підйом змінюється різким спадом.   5.5. Переказ своїми словами Цей метод написання роботи без плагіату являє собою рерайт з 1 або 2-3 джерел. Як і в школі, коли писали переказ, в цьому випадку студент робить переказ своїми словами. Він може опустити деякі незначні деталі або додати свої думки. Наскільки якісним вийде такий переказ, залежить тільки від словникового запасу студента. Метод хороший для гуманітаріїв. Якщо перефразувати кожен абзац, робота буде повністю унікальною.   5.6. Видалення проблемних фрагментів тексту. Радикальний спосіб і найбільш ризиковий – відправити науковому керівнику готову роботу яку перевірять по університетській програмі. У роботі червоним кольором будуть виділені уривки, які програма вважає плагіатом. Якщо невдалі абзаци кардинально не впливають на розкриття теми, їх можна видалити! Проте краще замінити їх унікальним текстом.   5.7. Цитування Цитати – це фрагменти роботи, взяті дослівно з джерела. Їх можна і потрібно використовувати в науковій роботі. Щоб програма не вважала ці уривки плагіатом, досить поставити лапки («»). Іноді викладачі вимагають певного відсотка цитат в роботі. Але навіть якщо кількість цитат не регламентована, зловживати ними не варто. Сервіс не дозволяє цитувати будь-які фрази, а тільки з джерел, яким «довіряє». Офіційним джерелом може бути юридичний документ, підручник, науковий журнал. Але якщо забути поставити лапки, сервіс сприйме текст як плагіат.   5.8. Вибір теми Якщо взяти тему із запропонованого викладачем списку, та ще й найпопулярнішу, написати роботу без плагіату буде доволі складно. Інша справа – обрати рідкісну тему та узгодити її зі своїм науковим керівником. Зазвичай викладачі із задоволенням йдуть назустріч активним студентам і навіть допомагають підібрати джерела.   6. Способи, які НЕ допоможуть розв’язати проблему з плагіатом Крім правильних, чесних і більш-менш прийнятних способів знизити плагіат, є й такі, від яких робота не стане унікальною, а час буде витрачено даремно: 1. Перестановка речень та абзаців Як кажуть – від перестановки доданків сума не змінюється. Це стосується і перевірки на плагіат. Як би студенти не міняли речення та абзаци місцями, на унікальність курсової роботи або дипломної це ніяк не вплине. 2. Латинські літери замість українських Недосвідчені студенти намагаються обманути програму антиплагіат, замінюючи деякі літери українського алфавіту латинськими. Але це марна трата часу. Програма миттєво виявить слова, в яких була подібна заміна і виділить їх як помилку або заміну символів. Деякі системи перевірки автоматично виправляють «помилку», тобто спеціально замінюють символи на українські та запускають повторну перевірку після виправлення. 3. Розрив або склеювання речень Хорошим тоном вважається написання роботи, в якій речення мають різну довжину: короткі та довгі, складні та прості. Але для програми боротьби з плагіатом це не має значення. Сервіс перевірки на плагіат не «бачить» розділових знаків. Неважливо, поставлена крапка, кома або тире, розділено речення або складено одне довге з двох коротких. Програма аналізує сусідні слова. Тому цей спосіб – марна трата часу. 4. Крапки замість пробілів, заміна крапок комами та навпаки Ситуація така ж, як і в попередньому пункті. Антиплагіат просто не реагує на розділові знаки. Але коли викладач виявить, що всі пробіли в курсовій або дипломній замінені крапками, це, м’яко кажучи, шокує його. 5. Фарбування шрифту білим кольором Як відомо, Google Docs, Microsoft Word або інша програма для створення і роботи з документами, дає можливість форматувати текст: зафарбовувати фон, або змінювати колір шрифту. Але при перевірці на плагіат, коли копіюють текст у вікно програми, він «втрачає» все форматування. Тобто, як би не намагалися обманути антиплагіат таким методом, цього не вдасться зробити. Тому ідея зафарбовування тексту в білий колір приречена на провал. 6. Прихований текст поза полем зору Будь-який інструмент перевірки плагіату знайде у роботі те, чого там бути не повинно, і навіть те, що не можна побачити неозброєним оком. Не варто намагатися обманути програму перевірки на плагіат. Нічого доброго з цього не вийде. Лише буде даремно витрачено час. 7. Використання програм для підвищення унікальності Як би студентам не хотілося полегшити роботу, швидко і легко розв’язати проблему плагіату в курсовій чи дипломній роботі за допомогою різних програм – простих і ефективних способів немає. Але, з великою часткою ймовірності, можна зіткнутися з шахраями або отримати вірус на свій ПК. Як правило, програми, за допомогою яких нібито можна підвищити унікальність, дають одну безплатну спробу на певну кількість слів (або один аркуш роботи в .doc форматі), далі послуга платна. Або за завантаження такої програми на комп’ютер доведеться заплатити певну суму коштів. І що можна отримати в підсумку? До роботи обсягом, наприклад, 2 тисячі символів буде додано ще 5 тисяч невидимих символів. Але такий спосіб не допоможе позбутися плагіату, початкові 2 тис. символів так і залишиться неунікальними. Обіцянки таких сервісів вносити зміни в код без зміни самої роботи – всього лише спосіб виманити гроші з довірливих студентів.   Отже, нині існує чимала кількість способів самостійно підвищити унікальність курсової чи дипломної роботи та успішно пройти перевірку на плагіат, але будь-який з цих методів потрібно використовувати з обережністю. У будь-якому випадку доведеться попрацювати над текстовим матеріалом, щоб знизити відсоток плагіату і при цьому зберегти високу якість роботи. Розглянуті способи як написати дипломну роботу без плагіату допоможуть максимально полегшити це завдання.

ДипломнаКурсова
Вывод к курсовой работе: особенности написания заключительного раздела - картинка
Висновок до курсової роботи: особливості написання заключного розділу

1. Поняття висновку як заключного розділу Висновок являє собою заключний розділ курсової роботи, в якому стисло відображено підсумки дослідження.  Це важливий елемент плану курсової роботи, адже без нього написання курсової роботи є неможливим. Висновки до курсової роботи – це: структурний розділ плану, що має визначенні правила його написання; загальний підсумок курсової роботи; стисле висвітлення виконання поставленої мети та основних завдань. Кожен студент має розуміти, що процес написання висновків має притаманні йому особливості. Врахування основних вимог до написання висновків для курсової роботи забезпечить високу досконалість виконаного студентом наукового дослідження. Також від правильного оформлення та формування заключного розділу (висновків) залежить оцінка Вашого дослідження в цілому.   2. Особливості написання висновків до курсової роботи 2.1. Вимоги до написання висновків курсової роботи Написання висновків до курсової роботи – це важливий етап формування заключного розділу, оскільки від правильного їх формування залежить належне висвітлення підсумків наукового дослідження. Основні вимоги до написання висновків курсової роботи: Обсяг висновків Має становити 2-3 сторінки друкованого тексту Шрифт тексту та інтервал між рядками Такий самий як у курсовій роботі Нумерація сторінок Номера сторінок висновків входять до загальної нумерації курсової роботи Завдання висновків Висновки мають максимально стисло описувати досягнення поставленої мети та вирішення поставлених завдань. Науковий стиль Для наукового висвітлення результатів дослідження, висновки мають містити слова: «визначено», «встановлено», «проаналізовано», «досліджено», «доведено»,  «розроблено», «рекомендовано» тощо. Текст висновків Має мати високу унікальність Виконуючи основні вимоги при написанні заключного розділу (висновків) студент забезпечить собі 100 % їх досконалість, а також відзначить власну уважність та відповідальність як здобувача вищої освіти.   2.2. Структура висновків курсової роботи Структура висновків до курсової роботи визначається кількістю поставлених завдань, які поставленні для досягнення встановленої мети дослідження. Відповідно до стандартних вимог до написання курсової роботи кількість завдань дослідження має становити не менше 3-х та не більше 7-ми. Висновки до курсової роботи варто розпочинати з короткого вступу, в якому студент вказує досягнення поставленої мети дослідження, а потім уже формувати короткі змістовні абзаци щодо виконання поставлених завдань. Абзаци у висновках курсової роботи можуть бути: не пронумерованими  (Приклад 1); пронумерованими (Приклад 2). Дана особливість структури заключного розділу визначається методичними рекомендаціями, які надаються студентові його навчальним закладом перед написання курсової роботи. Приклад 1   Відповідно, якщо вимоги до написання курсової роботи передбачають нумерацію, то даний висновок матиме наступний вигляд: Приклад 2 В кінці заключного розділу (висновків) рекомендується сформувати окремий абзац, який буде логічним завершенням висновків, а також буде вказувати на важливість результатів та наукову новизну даного дослідження. Для узагальнення вище зазначеного схематично структуру висновків для курсової роботи можна відобразити наступним чином (Рис 1): Рис. 1. Структура висновків до курсової роботи Варто зауважити, що інколи у методичних рекомендаціях до курсової роботи зазначено, що заключний розділ має назву «ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ», тоді студенту потрібно приділяти значну увагу пропозиціям, адже вони мають становити близько 50 % загальної структури висновків.   3. Основні аспекти правильного написання висновку до курсової роботи Розглянувши питання поняття та структури висновків курсової роботи, визначено основні аспекти правильно їх написання. Для правильного написання висновків до курсової роботи студенту потрібно: 1. Ознайомитися з методичними вказівками написання висновків до курсової роботи, які визначені навчальним закладом. 2. Правильно сформувати завдання дослідження (їх виконання має в повному обсязі розкривати тему курсової роботи), адже висновки до курсової роботи мають базуватися саме на них. 3. Намагатися формувати висновки по кожному завданню в процесі написання курсової роботи. Це дасть можливість правильно сформувати опис виконання поставленого завдання. Наприклад: написавши один розділ одразу перейдіть до висновків. Сформулюйте виконання (відповідних даному розділу) завдань, що буде коротким узагальнюючим підсумком вашого дослідження на даному етапі. І так по кожному розділу. А уже після завершення курсової роботи доповніть висновки іншими структурними абзацами. 4. Якщо висновок формувався під час написання роботи, обов’язково потрібно його докладно вичитати, щоб він мав логічний перехід між абзацами та максимально розкривав результати дослідження. 5. Завжди у висновках вживайте слова «визначено», «встановлено», «проаналізовано», «досліджено», «доведено»,  «розроблено», «рекомендовано» тощо. Це забезпечить науковий стиль заключному розділу курсової роботи. 6. У висновках зазначати максимально нову, цікаву та доречну інформацію, яка в повному обсязі розкриває тему дослідження. 7. Висновки ні в якому разі не мають містити другорядної та неважливої інформації.

Курсова
Как оформить диаграммы и таблицы в курсовой - картинка
Як оформити діаграми та таблиці в курсовій?

1. Вступне слово Під час написання курсової роботи важливо не тільки представити свої дослідження та аналіз, але й зробити їх вигляд наочним та легкозрозумілим. Один із способів цього досягнути – це використання таблиць та діаграм. У цій статті ми розглянемо кроки, які допоможуть вам з’ясувати, як оформити діаграму в курсовій або таблицю.   2. Де правильно розмістити діаграми та таблиці в курсовій? Обережно обирайте місце розташування таблиць та діаграм. Рекомендується вставляти їх у ті місця тексту, де вони найбільше актуальні. Наприклад, якщо ви аналізуєте результати експерименту, вставте відповідну діаграму після тексту, що їй передує. Поради щодо розміщення таблиць та діаграм в курсовій роботі: 1. ПІСЛЯ ПОЯСНЕННЯ. Розміщуйте таблиці та діаграми після відповідного текстового пояснення. Це дозволить читачеві зрозуміти контекст та значення цих елементів. 2. ПОРУЧ З ТЕКСТОМ. Якщо таблиця або діаграма є невеликою та не містить багато даних, розмістіть її поруч з текстом, що до неї відноситься. Це забезпечить зручний доступ до візуальної інформації. 3. НА ОКРЕМИХ СТОРІНКАХ. У випадках, коли таблиця чи діаграма займає багато місця або має велику кількість даних, можна розмістити їх на окремих сторінках. Вказуйте на них у тексті, наприклад, “Див. Таблицю 2 наступної сторінки”. 4. У ДОДАТКАХ. Якщо ви бажаєте зберегти зручний обсяг основної частини роботи, включіть більш докладні таблиці та діаграми у додатки. Зробіть відповідне посилання в основному тексті на додаток, де можна знайти додаткові матеріали. 5. ВІЗУАЛЬНИЙ БАЛАНС. Зверніть увагу на візуальний баланс вашої курсової роботи. Не розміщуйте таблиці та діаграми так щільно, що вони заважатимуть читати текст. Дотримуйтесь чистого та зрозумілого оформлення.   3. Види оформлень таблиць та діаграм у курсовій Ваша курсова робота може включати різноманітні види оформлень для таблиць та діаграм. Ось кілька популярних способів, які можна використовувати: Таблиця – це графічний спосіб представлення даних у вигляді матриці, де дані організовані у рядки та стовпці. Таблиця містить клітинки, які перетинаються рядками та стовпцями і містять числа, текст або інші значення. Використовуються для систематизації, порівняння та візуалізації даних, забезпечуючи зручний спосіб читання та аналізу інформації. У наукових роботах, звітах, дослідженнях та інших текстових документах таблиці допомагають відображати структуровану інформацію та надають можливість читачам легше зрозуміти та інтерпретувати дані. Розрізняють прості та складні таблиці. Проста таблиця – цей вид таблиці виглядає дуже зрозуміло та структуровано. Використовуйте горизонтальні та вертикальні лінії для виділення рядків і стовпців. У таблиці можна вказати заголовки, назви рядків та стовпців. Складена таблиця – якщо таблиця в курсовій роботі має багато рядків або стовпців, її можна розділити на секції для зручності сприйняття. Використовуйте групування рядків і стовпців за певними категоріями. Оформлення таблиць в курсовій роботі приклад: Діаграма – це графічний засіб візуалізації даних, який використовується для ілюстрації відношень, розподілу, змін чи інших характеристик між різними елементами або категоріями. Діаграма допомагає зробити аналіз даних більш зрозумілим і легким, візуально виділяючи патерни та тенденції. Існує кілька видів діаграм, таких як стовпчасті, кругові, лінійні, секторні та багато інших, кожен з яких має свої особливості та використання в залежності від типу даних та цілей візуалізації. Діаграми допомагають зрозуміти зв’язки між даними та робити висновки на основі графічних подань. Стовпчаста діаграма – добре підходить для порівняння значень між кількома категоріями. Кожен стовпець представляє окрему категорію, а висота стовпця відображає величину значення. Приклад як оформити діаграму в курсовій: Кругова діаграма – корисна для відображення відносних часток чого-небудь. Кожна частина відображається як відсоток від загальної суми, наприклад: Лінійна діаграма – використовується для відображення зміни значень в часі. Вона складається з точок, які з’єднані лініями, наприклад: Обраний вид оформлення має відповідати змісту дослідження і полегшує сприйняття інформації. Не забувайте про зрозумілість та чіткість в оформленні, а також про дотримання вимог вашого навчального закладу.   4. Як правильно підписати діаграми та таблиці в курсовій роботі? Правильна підпис для таблиць та діаграм допомагає зрозуміти їх значення без зайвих зусиль. Як правильно підписати таблиці та діаграми в курсовій роботі зазвичай вказано в методичних рекомендаціях вашого навчального закладу. Для таблиць – підпишіть таблицю номером та коротким описом, що вона представляє, навіть якщо це видно з контексту. Наприклад, “Таблиця 1: Результати анкетування за віком”. Для діаграм – включіть назву діаграми і короткий пояснювальний текст. Наприклад, “Діаграма 2: Розподіл студентів за факультетами”. Наведемо приклад реальних методичних рекомендацій щодо підпису ілюстрацій, бо діаграми відносяться саме до цього типу графічних елементів в науковій роботі (Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка): «Ілюстрації позначають словом «Рис.» і нумерують послідовно в межах розділу, за винятком ілюстрацій в додатках. Номер ілюстрації складається з номера розділу і порядкового номера ілюстрації, між ними ставиться крапка.» Наведемо приклад як підписувати діаграми в курсовій (див. рис. 2.1):   5. Основні помилки при оформленні таблиць та діаграм у курсовій № ПОМИЛКА РЕКОМЕНДАЦІЯ 1 Відсутність заголовка Всі таблиці та діаграми повинні мати зрозумілі заголовки. 2 Неспівпадіння одиниць вимірювання Перевірте, що одиниці вимірювання в таблиці та діаграмі однакові. 3 Непослідовна нумерація Нумеруйте таблиці та діаграми послідовно, без пропусків. 4 Недостатня деталізація Забезпечте достатню кількість деталей для зрозумілості. 5 Відсутність підписів рядків та стовпців Підпишіть рядки та стовпці для легкості інтерпретації. 6 Неякісне форматування Використовуйте чіткі границі та кольори для виділення. 7 Велика кількість даних без групування Групуйте дані в таблиці або використовуйте діаграми. 8 Невдала вибірка типу діаграми Вибирайте тип діаграми залежно від характеру даних. 9 Відсутність пояснень до діаграми Поясніть значення діаграми або таблиці у тексті. 10 Використання незрозумілих позначень Забезпечте зрозумілість позначень на діаграмах.

КурсоваЛайфхаки
Как правильно оформить сокращение в дипломной и курсовой работе - картинка
Як правильно оформити скорочення у дипломній та курсовій роботі?

1. Вступне слово Оформлення студентської наукової роботи – відповідальний процес, який вимагає знання багатьох тонкощів, вимог і правил. Одним з таких правил є оформлення списку умовних позначень та скорочень. Адже в науковій роботі можуть використовуватися різні абревіатури, які потрібно пояснити і розшифрувати. Саме для цього і призначений список скорочень. Цей розділ найчастіше зустрічається в дипломних роботах і дисертаціях. Проте, не виключеною є його наявність в звичайних рефератах і курсових роботах. Зазвичай, перелік умовних скорочень не є обов’язковим елементом наукової роботи, але він наводиться досить часто. Проте не всі студенти знають, як правильно його скласти. Тому доцільно розглянути, в яких випадках доречно складати список умовних позначень, а також як правильно його оформити.   2. Що таке список скорочень? Список скорочень – це список усічених слів, словосполучень, абревіатур, які використовуються при написанні наукової роботи. Перелік скорочень пояснює умовні позначення, які використовуються в рамках дипломної чи курсової роботи. Даний розділ доцільно використовувати, коли автору необхідно надати розшифровку незагальноприйнятих скорочень, авторських прийомів або коротких понять, сформованих іншими способами. Якщо в курсовій чи дипломній роботі міститься менше 4 абревіатур, то їх не можна виносити в окремий список. Необхідність створення списку умовних позначень виникає, коли кількість незагальноприйнятих символів і абревіатур в дипломі чи курсовій більше чотирьох. При цьому їх перелік служить своєрідним орієнтиром для будь-кого, хто читає наукову роботу, допомагає зрозуміти суть написаного. Завдяки скороченням обсяг тексту зменшується, і читати стає зручніше. Окрім того, вони є просто необхідними при побудові креслень і складанні схем. Наприклад, системи управління базами даних іменуються як «СУБД».   3. Навіщо потрібні позначення і скорочення в курсовій та дипломній роботі? Список скорочень являє собою окремий структурний елемент наукової роботи, який включає в себе умовні позначення, абревіатури, котрі студент використовує при оформленні свого наукового дослідження. Вони доповнені розшифровками і поясненнями. Основними функціями даної частини курсової чи дипломної роботи є:   4. Особливості використання скорочень в дипломній та курсовій роботі Щоб не наробити помилок, формулюючи перелік скорочень, слід орієнтуватися на стандартні вимоги: 1. Будь-яку частину мови можна скоротити, але, незалежно від того, як це зроблено, від слова повинно залишитися не менше двох букв: год. – година; дол. – долар; тис. – тисяча; хв. – хвилина. Виняток становлять деякі широко використовувані графічні позначення: с. – сторінка; м. – місто; р. – рік. Без крапок в наукових текстах, в тому числі і в курсовій та дипломі, пишуться скорочення величин. Найпоширенішими є наступні: грн – гривня; млн – мільйон; млрд – мільярд; мм – міліметр; км – кілометр; г – грам; кг – кілограм; т – тонна; см – сантиметр тощо. 2. Згідно з діючими правилами, загальноприйняті скорочення, які можуть містити курсова чи диплом, включають в себе обмежений набір умовних позначень. 3. У тексті (не в формулах) курсової чи дипломної роботи в якості скорочень замість слів не можна використовувати математичні знаки: дії або відношення величин повинні описуватися тільки словами «розділити», «дорівнювати», «менше», «помножити» і т. д.  4. При зазначенні похідних величин, що складаються з декількох одиниць, неприпустимо поєднувати символи з повними найменуваннями. Помилкове зазначення Правильне зазначення 10 метрів за секунду 10 м/с 7 км за годину 7 км/год 200 кіловат на годину 200 кВт*год 5. У тексті курсової або дипломної роботи не варто скорочувати позначення фізичних величин, якщо вони пишуться без цифр, наприклад: «Кількість км, пройдених за добу, фіксуються новим цифровим датчиком руху»; «Обсяг кВт*год, спожитих приватними споживачами і промисловими підприємствами, включаються в місячний нормативний ліміт». 6. Умовні позначення, які вважаються загальноприйнятими не вимагають спеціальних пояснень. Решта символів, що є авторськими або рідкісними, при їх використанні в тексті оформлення списку умовних позначень в курсовій або дипломі є обов’язковим.   5. Правила складання списку скорочень Існує 5 простих правил складання переліку умовних скорочень: Не обов’язково використовувати в роботі короткі форми слів. Список позначень складається тільки в тому випадку, якщо в тексті курсової чи дипломної роботи використовується більше п’яти скорочень або коротких слів.   Суттєвих вимог до формулювання списку скорочень в курсовій чи дипломній роботі немає, проте важливо дотримуватись наступних порад: розташовувати умовні позначення в порядку, зазначеному в методичних рекомендаціях (в алфавітному порядку або так, як вони фігурують в тексті); не ставити крапку в кінці пояснень; спочатку пояснити абревіатури чи усічені слова які написані українською, а потім іншими мовами; список може бути будь-якого обсягу, якщо в ньому присутні всі скорочення з тексту роботи; при оформленні списку слід дотримуватися методичних рекомендацій. Найчастіше його розміщують після змісту і перед вступною частиною. Іноді посібники радять розміщувати список в кінці наукової роботи; необхідно пронумерувати сторінку зі списком скорочень і включити її в зміст; можна скоротити будь-яку частину мови, але хоча б до двох букв; після скорочених фізичних величин ставити крапку не потрібно; в тексті роботи замість слів не можна використовувати математичні символи; фізичні величини без числового виразу пишуть повністю; в тексті роботи відносини між величинами описуються за допомогою відповідних слів: більше, помножити, поділити і т. д.; кілометр на годину, метр на секунду, кіловат на годину – писати в тексті роботи так не варто.   6. Приклад складання списку скорочень Не всі скорочення, які доводиться використовувати при написанні наукової роботи, слід виносити в окремий список. Наприклад, загальновідомі «км/год», «м/с», «кг», «л» та інші не вимагають розшифрування. Якщо є сумніви в необхідності пояснення значення того чи іншого символу, слід переглянути методичні рекомендації чи інші офіційні документи. Вміщені в них скорочення є загальноприйнятими і не потребують повторного опису. Також можна уточнити в наукового керівника. Наприклад, при написанні курсової чи дипломної роботи з інформаційних технологій список абревіатур може мати наступний вигляд: Оформлення списку абревіатур з економіки може бути наступним: Список абревіатур та позначень з юридичних дисциплін матиме наступний вигляд:   7. Які скорочення не варто розміщувати окремо в списку? Варто врахувати, що не всі скорочення вимагають розшифровки. Доцільно навести декілька прикладів загальноприйнятих способів скорочення слів, які не варто включати в список умовних позначень: Метод Характеристика «Скорочення» Іноді даний метод називають «графічним методом». Він передбачає використання дефіса в скороченні слова:  р-н (район), гр-н (громадянин), ін-т (інститут), вид-во (видавництво), ун-т (університет), тощо. «Усічення» Даний метод передбачає використання загальноприйнятого скороченого варіанту слова. Яскравим прикладом такої абревіатури є слово «авто», що представляє собою «усічення» слова «автомобіль» «Поєднання» Цей метод поєднує в собі різні варіанти скорочень, часто поєднуючи два слова разом. Багато з цих слів ми вживаємо, не замислюючись про повний варіант, наприклад, слово «завуч» – завідувач навчальної частини. Інший приклад – «зарплата» від поєднання слів заробітна плата.   8. Помилки в формулюванні і написанні скорочень Правильне оформлення переліку позначень вимагає знання стандартних правил. Існують поширені помилки, які допускають студенти при роботі з короткими формами слів: решта слова незрозуміла; написання голосної літери перед крапкою, за винятком слова «острів – о.»; міститься крапка після скорочень одиниць виміру; написання короткої форми складних слів і прикметників без дефіса.   9. Коли не варто використовувати скорочення у курсовій та дипломній роботі?  В список краще не включати умовні позначення і скорочення, якщо слово або словосполучення не сприймаються більшістю читачів. Наприклад, якщо взяти за скорочення «ас.» – від слова асоціація, то цього ніхто не зрозуміє. Краще використовувати загальноприйняті скорочення. Знайти їх можна в різних словниках. Також незрозумілим буде скорочення, яке має ту ж форму, що і загальноприйняте скорочення. Для прикладу візьмемо найпоширенішу абревіатуру «так далі – т. д». Припустимо, що в курсовій чи дипломній роботі студент використовували інше значення під цією абревіатурою – «текстовий додаток – т.д.». Тоді можна втратити контекст, і читач просто не зрозуміє, що студент хотів сказати. Не варто скорочувати важливі історичні події: Перша світова війна, Друга світова війна. Тим самим, висловлюється неповага до цих важливих періодів світової історії. Також не слід використовувати в тексті курсової чи дипломної роботи занадто багато скорочень, адже сприйняття інформації ускладнюється, текст виглядає незв’язним, і це може стати причиною повернення роботи на доопрацювання або навіть до зниження підсумкової оцінки на захисті. Таким чином, з’ясування особливостей оформлення переліку умовних скорочень дає змогу відзначити, що даний розділ є не менш важливою частиною, ніж інші глави диплому, курсової роботи, реферату. Не можна просто скоротити слово. Необхідно дотримуватися чітких вимог стандартів і методичних рекомендацій. Загалом, перелік позначень є факультативним елементом наукової роботи. Найчастіше він зустрічається в дипломних роботах і всіх видах дисертацій, але також його можна зустріти в рефератах і курсових роботах з вузько застосовними скороченнями і абревіатурами.

ДипломнаКурсоваЛайфхаки
Презентация для защиты курсовой работы: секреты успешной подготовки - картинка
Презентація для захисту курсової роботи: секрети успішної підготовки

1. Вступне слово Захист курсової роботи – це важлива частина навчального процесу, на яку слід готуватися ретельно. Презентація для захисту курсової відіграє ключову роль у визначенні вашого розуміння теми, дослідження та вміння викладати матеріал. Давайте розглянемо докладніше, як підготувати ефективну презентацію для успішного захисту вашої курсової роботи.   2. Презентація на захист курсової: що це таке? Презентація до захисту курсової роботи є важливою частиною навчального процесу, яка дозволяє студентам продемонструвати свої знання, дослідницькі вміння та висловити власний погляд на тему, яку вони досліджували протягом навчального семестру. Це є невід’ємною складовою завершення курсової, яка дозволяє переконати викладачів у вашій здатності розуміти, аналізувати та висловлювати ідеї. Під час презентації на захист курсової роботи студент має можливість публічно виступити перед викладачами та однокурсниками, розповісти про основні аспекти своєї роботи, відобразити важливі результати дослідження та донести свої висновки. Також під час захисту може відбуватися обговорення, питання від аудиторії та аналіз досягнутих результатів. Основна мета презентації – це продемонструвати ваше глибоке розуміння теми, показати, як ви працювали над дослідженням, як використовували теоретичні знання та методологію, а також які висновки ви зробили. Успішна презентація допоможе не лише здобути високу оцінку за курсову роботу, але й покращити навички в публічному виступі та вміннях лаконічно виразити свої думки.   3. Вимоги до створення презентації   Створюючи презентацію для захисту курсової роботи, необхідно дотримуватися певних вимог, щоб забезпечити чіткість, логічність та ефективність вашої презентації. Нижче подано ключові вимоги до створення такої презентації:   1. Лаконічність. Презентація має бути збалансованою за обсягом. Уникайте перевантаження слайдів текстом, обирайте короткі фрази та ключові слова. 2. Структура. Презентація повинна мати чітку логічну структуру, яка відображає послідовність ваших думок та аргументів. Рекомендована структура включає вступ, мету, теоретичний фон, методологію, результати, висновки та можливі рекомендації. 3. Візуальна привабливість. Використовуйте чіткий шрифт, достатньо великий для зручності читання, та контрастні кольори. Уникайте перебільшення зображень або надмірного використання анімації. 4. Зображення та графіка. Використовуйте зображення, графіку, діаграми, графіки та таблиці для ілюстрації ключових пунктів вашої роботи. Вони допоможуть наглядно передати інформацію та зрозуміти ваші аргументи. 5. Однорідність. Підтримуйте однорідний стиль на всіх слайдах. Використовуйте однакові шрифти, колірний спектр та оформлення. 6. Підписи до слайдів. Додайте короткі підписи до слайдів, які б наочно пояснювали зміст. Це допоможе аудиторії краще зорієнтуватися у ваших матеріалах. 7. Текстова інформація. Використовуйте текст на слайдах для відображення ключових моментів, а не для відтворення всього тексту вашої роботи. По можливості, скорочуйте текст до мінімуму. 8. Часові обмеження. Пам’ятайте про обмеження часу для презентації. Підготуйтеся до того, що ви маєте вмістити всю необхідну інформацію у встановлений проміжок часу.     4. Структура та основні компоненти презентації   СТРУКТУРНИЙ ЕЛЕМЕНТ ПОЯСНЕННЯ   1. ВСТУП Презентація починається зі слайду вступу, де ви представляєте себе та тему вашої курсової роботи. 2. МЕТА, ЗАВДАННЯ, ОБ’ЄКТ ТА ПРЕДМЕТ Поясніть, чому ви обрали саме цю тему та які були ваші цілі та завдання під час дослідження.   3. ТЕОРЕТИЧНИЙ ФОН   Розкрийте основні теоретичні поняття та підходи, які ви використовували під час аналізу. 4. РЕЗУЛЬТАТИ ТА ВИСНОВКИ Представте головні результати вашого дослідження та надайте висновки, які ви зробили на їх основі.   Приклад загального вигляду презентації:     5. Поширені помилки в презентаціях до захисту курсової роботи 1. ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЄЮ. Завантажені слайди текстом та деталями можуть втратити увагу аудиторії. Використовуйте короткі фрази та ключові слова. 2. ВІДСУТНІСТЬ СТРУКТУРИ. Безліч фактів без чіткої послідовності може збити з пантелику. Розділіть вашу презентацію на логічні частини. 3. ПОГАНА ВИДИМІСТЬ. Шрифт, який важко читати чи невідповідні кольори можуть зробити ваші слайди незрозумілими. Виберіть чіткий шрифт та контрастні кольори.

КурсоваПрезентація
Показати ще
Magistr.ua
Дізнайся вартість написання своєї роботи
Кількість сторінок:
-
+
Термін виконання:
-
днів
+
від 660